Tuggben
Ava får ibland äta på tuggben, dessa är beställda från veterinär och vegetariska.
Visste ni att många tuggben är rester från läderindustrin? Det vill säga skin som är väldigt behandlat vilket gör att hundarna får i sig mycket kemikaler. Ava kan inte äta sånt oavsett, men jag har testat älghud som inte är behandlat alls. Dock var huden så hård att hon inte ville tugga på den och dessutom gillade hon inte smaken. Dessa vegetarsika tycker hon om och hon får äta ungefär halva innan jag tar tuggbenet. Jag vill inte att hon äter för mycket tuggben till sin lilla mage och jag vill inte heller att hon sätter i halsen, så då ger jag henne hellre nya varje gång så det inte händer. Hon har faktiskt satt i halsen en gång, med ett annat tuggben. Men då var hon smart och gick direktv fram till mig så jag kunde hjälpa henne att få bort biten som fastnat. Vanligt när människor sätter i halsen är nämligen att de går undan från andra vilket är det farligaste att göra. Är personen ensam finns det ingen där att hjälpa, någon min hund var smart nog att förstå.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress